2013. december 1., vasárnap

Montmartre

Ma jóllakattam a szememet az impresszionistákkal az Orsay múzeumban, aztán a hasamat nutellás palacsintával egy utcai árusnál. Mindkettő jólesett. Utána az utcán elcsíptem egy kislány rózsaszín lufiját, amit elsodort tőle a szél (félreértés ne essék, visszaadtam neki). Egy fiatalember megállt, rám mosolygott, megdícsérte a kabátomat és továbbment. Később gyújtottam egy gyertyát a Szent Szív bazilikában, abban a csupa csipke, kupolás templomban a Montmartre-domb tetején. Jó meleg volt bent, és egy ősz hajú pap bácsi épp istentiszteletet tartott.
Visszafelé felültem az aprócska hegyi buszra (olyasmi, mint otthon a Várbusz), végigkunkorogtuk a domboldalt a mézeskalács-házikók között, le egészen a Pigalle-ig; minden csupa karácsonyi fény és -vásár.
Ma estére hivatalos vagyok egy borozgatásra, és itt lassan véget is érnek "megpróbáltatásaim" Frankhonban, még két és fél eseménytelen munkanap, aztán repülünk haza.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése